zondag 11 januari 2009

vallen en opstaan


Het was zaterdagmorgen zo mooi buiten, dat ik het niet kan laten, om jullie hiervan mee te laten genieten. De kerstkaart voor 2009 is al klaar!

Vrijdag en zaterdag geschaatst, heel voorzichtig, maar na 12 jaar ging het nog. Totdat.......... een “norenschaatser” zonodig een scheur in het ijs moest ontwijken en mij maar tegen de ijsvlakte schaatste. Ik moet zeggen dat ijs behoorlijk hard is. Resultaat een stijve nek, dikke knie en een blauwe bil, maar alles zit er nog aan, het is gewoon allemaal even van zijn plek geweest. Zondag de gladde ijzers toch maar laten rusten. 's Middags genoten van het concert van het Zeeuws Orkest met een speciale solist. http://www.zeeuwsorkest.nl/De kunstfluiter Geert Chatrou. Formidabel wat die man kon fluiten. Hij soleerde in het fluitconcert RV 443 van Vivaldi, floot de aria: “Koningin van de nacht”uit Die Zauberflöte van Mozart en als toegift floot hij het Amerikaans volkslied.

Na zo'n mooi concert maar weer aan het ding RSS. Nu heb ik me tijdens de vorige cursus al geabonneerd op de feedreaders: Bloglines en Netvibes. Toen vond ik Netvibes al een crime en dat vind ik nog. Veel te veel mogelijkheden en ik weet ook niet goed hoe ik deze pagina moet indelen. Het zal mijn onkunde wel zijn. Het is nog wel gelukt om van de bibliotheken.nl en de NOS feeds toe te voegen. Het zal ook nu wel weer met vallen en opstaan lukken. Bloglines vind ik eenvoudiger en komt niet zo druk over. Eén klik op my feeds et voilà direct zichtbaar.

Op naar het volgende.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Tilly,

    Mooie foto's inderdaad! En dat het ijs hard kan zijn heb ik afgelopen vrijdag ondervonden haha. Netvibes wordt inderdaad voor deze cursus gebruikt maar als je een andere reader prettiger vindt mag je van ons natuurlijk deze ook gebruiken. Het gaat om wat jij het prettigste vind om mee te werken. En dat je er kennis van hebt wat rss is en hoe een feedreader werkt.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Alinda,

    Ik vind de indeling bij Netvibs zo moeilijk. Ik wil deze graag indelen in categorieën en dat lukt me niet, maar vanavond puzzel ik nog wat verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bedoelt hoe je tabblaadjes in netvibes kunt maken en een naam kunt geven? of hoe je het beste feeds in categorieen kunt zetten?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tilly,
    hier nog even een reactie op die mooie foto met de molen van Hulst op de achtergrond. Ik hoop volgend jaar zo'n kerstkaart van je te mogen ontvangen.
    Groetjes, Christa

    BeantwoordenVerwijderen