dinsdag 13 januari 2009

Ding 4 en 5

Nog meer RSS feeds toegevoegd. Zowel bij Netvibes als bij Bloglines. 16 feeds staan er nu op. Leuk om te proberen, maar eigenlijk teveel. Het is wel handig, dat je direct het laatste nieuws kunt lezen en je niet steeds moet inloggen op je favoriete websites. Sinds de vorige cursus stonden zowel Bloglines als Netvibes op mijn bureaublad. Bloglines raadpleegde ik wel eens voor de laatste nieuwtjes. De krant had dan de volgende ochtend niet veel nieuws voor mij te vermelden. Nu vind ik het handig om de feeds van de medebloggers toe te voegen. Bespaart me tijd om alle blogs af te gaan. Ook Julia had een handige tip. Door achter de url van je blog ”feeds/comments/default” te typen kun je in één keer alle reacties lezen. Op mijn weblog een link gemaakt, zodat ik direct mijn feedreader kan raadplegen.

Erg leerzaam. Ik ben benieuwd naar ding 6.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Tilly,
    De tip van Julia is voor mij hokus-pokus...
    Ook lukt het mij niet om Netvibes in te delen.
    Ik denk dat ik morgenochtend eventjes langskom in de bieb, kunnen we "bijkletsen"
    Later,
    neTTy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Til,
    Inmiddels (na veel proberen) is het gelukt en begrijp ik wat je bedoelt met de tip van Julia.. Ik begreep echter dat je dan meteen alle berichten van alle collega's Zeeuws-Vlaanderen op je Netvibes had staan. Hoe doe ik dat handig en snel? Tabbladen maken in Netvibes lukt niet, bij staat er algemeen en kun je daarachter niks aanvinken, zoals in het filpje...
    Later,
    neTTy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ik weer..
    Lang leve Yoran! (zoonlief)
    Hij kwam thuis uit school, ik vertelde mijn frustraties, hij kijkt eventjes mee en doet het zo voor!!
    Nu kan ik tabbladen aanmaken en indelen. Pff, weer wat verder...
    Alleen kan ik nog niet alle rss-feeds invoeren die ik wil.
    Later,
    neTTy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Netty,

    Je mag evengoed langs komen, want ik kan ook niet zo goed overweg met Netvibes. Misschien kunnen we van elkaar leren.
    Leuk dat je de draad weer hebt opgepakt. Ik ga nu eens aan de slag met Flickr. Dat ken ik totaal niet. Maar dat is nou net het leuke van deze cursus. Op ontdekking.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tilly,

    Leuk dat je er bent! En weer even enthousiast en leergierig zoals ik je een beetje ken...

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen