woensdag 14 januari 2009

De eerste zwevende plaatjes




Ding 6
Flickr. Daar was ik erg benieuwd naar. Toen ik een account ging aanmaken bij Flickr, moest ik me aanmelden bij Yahoo. Dat was wel verwarrend. Maar toch maar doorgegaan en kwam dan toch bij Flickr. Er staan nu 3 foto's op van onze stedentrip naar Valencia. Alle drie in een map geplaatst en bij elke foto een korte beschrijving. Zo deze plaatjes zweven al ergens op het net. Wel gemakkelijk zeg, je kunt je foto's zo overal bekijken, als je tenminste een computer bij de hand hebt. Morgen zet ik er foto's op van de bibliotheek. http://www.flickr.com/

Even een vraag. Bij berichtopties en ook op je weblog staat een tijd, die niet correspondeert met de werkelijke tijd. Als je dat probeert te veranderen, gaat het goed fout en wordt je bericht niet verstuurd. Ra, ra?

4 opmerkingen:

  1. Hey Tilly,

    nou dan ga ik die plaatjes van Valencia gauw eens bekijken, want die stad staat bij mij hoog op mijn lijstje.
    De tijd (tijdzone) kun je wijzigen bij je instellingen van je blog. Die stond bij mij ook standaard op amerikaanse tijd (zal wel bij iedereen zo zijn denk ik).

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tilly,

    Bedankt voor je mail. De instellingen van je blog kun je vinden in je dashboard. De achterkant waar je ook je blogberichten schrijft en idd daar kun je ook de tijd aan passen.

    Wat flickr betreft: Je hebt nu alleen de link naar flickr zelf gezet. Niet naar je foto's. Als je in je flickr-pagina bent klik een foto aan. Er staan boven de foto een aantal opties. Klik de optie 'All sizes' aan. Als je naar beneden scrolt vind je de code om je foto in je blogbericht te zetten maar ook de URL van de foto zelf die je in een blogbericht kunt plakken.

    Een andere tip: je kunt foto's van flickr ook gelijk exporteren naar je blog. Als je in flickr een foto aanklikt dan zie je boven die foto een aantal opties staan. Een daarvan is 'blog this'. Volg de stappen en voortaan als je op 'blog this' klikt exporteert flickr de foto naar netvibes en maakt er automatisch een blogpost van. Als je hier meer over wilt weten of er niet helemaal uit komt neem dan even contact met me op!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alinda, nog even een vraag. Ik zie steeds: abonneren op: Atom. Is Atom ongeveer hetzelfde als RSS. En wat voor voordeel heeft het om je hierop te abonneren?

    Groeten Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Atom is een ander formaat waarin feeds worden aangeboden. In dit artikel kun je duidelijk lezen wat het verschil is tussen atom en rss:
    http://naarvoren.nl/artikel/atom/

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen