maandag 23 februari 2009

Horen, zien en .........

Ding 16

YouTube. Hierop kun je heel wat vinden. Kwalitatief goed materiaal, maar ook heel veel slechte amateuristische filmpjes. Het verschil is duidelijk te zien in beide filmpjes op mijn blog. YouTube raadpleeg ik vnl. om muziek op te zoeken. Als we een nieuw nummer op onze pupitre krijgen bij de harmonie, vind ik het heel prettig om al eens te horen hoe het eigenlijk moet! Negen van de tien keer staat er op deze videowebsite een opname van een orkest, die dit nummer speelt. Ik sta er iedere keer weer van te kijken wat hier allemaal op te vinden is. Ik zocht op de naam van de dweilband waarin mijn zoon en zijn vriendin spelen en jawel hoor, zelfs hun laatste optreden bij het Hulster Buutreednersfestival van dit jaar stond er al op. Je kon wel zien en horen dat het amateuristische opnames waren.

Als zoekopdracht gaf ik “bibliotheek” op. Genoeg resultaten. Een rondleiding met uitleg over de Koninklijke Bibliotheek. En een professioneel filmpje over de selfservicebalie in de bibliotheek Arnhem (Presikhaaf). Dat gaf een duidelijk beeld hoe zo’n zelfbedieningsbalie werkt. En ook de werking van een automatisch betalingssysteem. Interessant voor ons, omdat we binnenkort te maken krijgen met RFID. Maar het kan natuurlijk ook bruikbaar zijn als uitleg aan de leners.

1 opmerking:

  1. absoluut een bruikbaar middel om de bieb te promoten! Het is goed gelukt zo met de filmpjes!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen