woensdag 18 februari 2009

Ding 15

Podcasting was totaal nieuw voor me. Een paar avonden heb ik rondgeneusd op
http://www.gespod.nl/ , http://www.podfeed.nl/. Maar ik wist zo gauw niet waar ik een podcast van wilde hebben.
Bij Podplaza ingelogd en daar vond ik wel een aantal leuke podcast, zoals Geschiedewistjedatjes met een duidelijke uitleg over de verschillende periodes uit de geschiedenis. Zeker aantrekkelijk voor de jeugd en krijg ik bij Al@din een vraag over geschiedenis, zal ik zeker verwijzen naar deze podcast.
Podjeopera met leuke vragen en antwoorden in een heerlijk taaltje. Op podplaza staat ook een hulpfilmpje hoe je zelf een podcast kunt maken. Het lijkt eenvoudig volgens de uitleg van Karel, maar dat is toekomstmuziek.
Ik was benieuwd of er ook iets was voor klassieke muziek. Via Google heb ik gezocht naar podcast klassieke muziek. En zo kwam ik op de podcasts van de Avro met een duidelijke uitleg over podcasts en hoe je deze kon kopiƫren naar Itunes. Aangezien ik Itunes al had gedownload, was dit zo gebeurd. Mijn favoriete muziek ga ik downloaden bij Itunes, zodat ik deze tijdens onze vakanties ook kan beluisteren.
Bij Itunes moet je wel betalen (€ 0,99 per nummer) voor het downloaden van muziek. Er is weer een wereld voor me open gegaan. En als je niet veel televisie kijkt, zoals ik, is deze nieuwe media een uitkomst.

1 opmerking:

  1. Zie je ook mogelijkheden voor podcasts binnen de bibliotheken in Zeeuws Vlaanderen? Hoe zou je deze tool daar in kunnen zetten?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen