zondag 5 april 2009

Vanmiddag in de zon Bibliotheekblad, nr. 6 gelezen. Daar stonden heel wat artikelen in over de digitale ontwikkelingen op boekengebied, zowel voor de bibliotheek als voor de boekhandels. Ook deze voelen de concurrentie van bol.com en Amazone.com goed.
Zoals ik al eerder in mijn blog vermeldde, we moeten vooruit en we moeten mee met de verdere ontwikkeling van de digitale bibliotheek. Dit is niet meer tegen te houden. Maar, ik ben er ook van overtuigd dat een bibliotheekvestiging zal blijven bestaan, misschien in een iets afgeslankte vorm. Het klinkt allemaal gemakkelijk, boeken downloaden en afluisteren op je iPhone. Dan vraag ik me af, is dit, financieel gezien, voor iedereen haalbaar? Wat moeten jongeren, die deze moderne apparatuur niet kunnen aanschaffen? De bibliotheek blijft dan toch de plaats om boeken te lenen. Trouwens toch ook de plek voor de iets oudere mensen, die de digitale snelweg niet meer willen/kunnen volgen. Je ziet, ik ben een voorstander van de nieuwe ontwikkelingen, maar ik blijf toch vasthouden aan een bibliotheekvestiging.

1 opmerking:

  1. Hoi Tilly, wat leuk dat je doorgaat met bloggen.

    Ik blijf je volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen