woensdag 18 maart 2009



Ding 23. Evaluatie.

“23 dingen…….” was voor mij bijzonder leerzaam.
Met veel plezier heb ik vanaf januari de cursus gevolgd. Als ik zo alle dingen nog eens laat passeren, dan heb ik met veel nieuwigheden kunnen kennismaken. En ik sta er van te kijken hoe ver sommige bibliotheken, zowel nationaal als internationaal, al zijn met Bibliotheek 2.0.
Ik was er al van overtuigd, maar met de cursus: “23 dingen onder één knop”, is dit gevoel nog versterkt. Er moet een omslag gemaakt worden van klassieke - naar digitale bibliotheek. En ik hoop vele collega’s met me.
Netvibes vond ik in het begin een lastig ding. Misschien als verbeterpunt een duidelijkere uitleg over dit ding.
Flickr en online plaatjes bewerken waren erg leuk om te doen.
De social bookmarkingsite Del.icio.us is erg handig om websites te verzamelen en te bekijken.
Ik was heel benieuwd naar online kantoortoepassingen. Dit was heel verrassend en veelbelovend. Dit onderdeel zal zeker in de toekomst veel gebruikt gaan worden. Mijn boekenkast bij LibraryThing ga ik verder gebruiken, maar ik hoop dat zoiets dergelijks ook via onze nieuwe website mogelijk gaat worden.
Een onderdeel van de cursus kon ik al toepassen. Er kwam een vraag binnen van de voorzitter van het museum of de bibliotheek een dvd in haar collectie had over het maken van Zeeuwse babbelaars. Hij had eerder al geïnformeerd bij het Zeeuws Documentatiecentrum, maar werd doorverwezen naar ons. En wat dacht je, ik vond op YouTube, een filmpje over het maken van Zeeuwse babbelaars. Leuk toch!

Nu nog de kunst om dit allemaal te gaan toepassen en te onthouden.


Alle begeleiders, maar vooral Alinda en Henri, bedankt voor het geduld en de hulp, als ik er eens niet uitkwam.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Tilly,

    Jij hebt het einde bereikt, ik zit in de achtervolging.

    Grt.Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd hoor. Je hebt het verdiend. En erg leuk om te zien dat je het geleerde gelijk in de praktijk hebt kunnen brengen. Absoluut een goed voorbeeld hiervan. Wel een minpunt is dat die meneer eerst naar jullie wordt verwezen en dan pas uiteindelijk geholpen wordt. Hopelijk gaat het zeeuws documentatiecentrum binnenkort ook aan de 23dingen ;o)

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tilly,
    Fantastisch he! Over de finishlijn gaan. Heb het inmiddels ook ervaren. Finish?... Start!
    Groetjes, Netty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tilly,

    Gefeliciteerd. Heerlijk om klaar te zijn en dan met dit weer. Dubbel genieten en we hebben zeker veel geleerd waar me mee verder kunnen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat Tilly!

    Tijd om lekker te genieten van het terrasweer, het is je gegund.

    Proost en hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Tilly,

    Een beetje laat, maar nog steeds van harte gefeliciteerd met het halen van de 23 dingen!

    Groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen